اکثر بیماران 90٪ از نتایج لیپوماتیک نهایی را یک تا سه ماه بعد از عمل مشاهده می کنند. چند هفته اول بعد از عمل، تورم پس از عمل وجود دارد.

در طول دو روز پس از لیپوماتیک ، میزان درد بستگی به نوع بیهوشی مورد استفاده برای لیپوماتیک دارد. بی حسی موضعی معمولا بیش از 24 ساعت پس از عمل ادامه می یابد. درد معمولا 2 تا 4 روز پس از لیپوماتیک شدیدتر می شود و سپس به طور پیوسته کاهش می یابد.

مقدار چربی که می تواند با خیال راحت برداشته شود محدود است. اما خطراتی وجود دارد، از جمله عفونت، بی حسی و زخم. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، ممکن است در پوست ناهمواری هایی دیده شود. خطرات جراحی بستگی به مقدار چربی برداشته شده دارد .

به طور معمول بیمار 3 تا 7 ساعت تحت جراحی قرار می گیرد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

به طور کلی، در طول يه ال چهار روز پس از لیپوماتیک ، مقدار درد كاهش پيدا ميكند. بی حسی موضعی 12 تا 24 ساعت بعد از عمل جراحی لیپوماتیک طول می کشد.

در طول هفته دوم، منطقه درمان متورم است اما درد و کبودی در حال کاهش است. همچنین باید گن مخصوص خود را بپوشید تا بهترین نتیجه را ببينيد.بسته به استانه تحمل افراد 5 تا 10 روز پس از عمل جراحی آماده بازگشت به محل کار و کارهای روزانه هستید.

به طور کلی یک تا سه ماه طول می کشد تا تمام تورم از بین برود. به همین دلیل، معمولا به بیماران توصیه می شود تا 4 هفته از ورزش اجتناب کنند. اگرچه برخی ممکن است دو هفته بعد از عمل شروع به ورزش کنند.

در صورتی که محل برش ها با بخیه بسته نشده باشد و از گن مخصوص استفاده کنید 70%تورم 4 هفته پس از لیپوماتیک برطرف می شود.

از آنجا که زخم ها بسیار کوچک هستند، معمولا قابل توجه نیستند. یک جراح ماهر قادر است زخم ها را در ناحیه پنهانی در بدن شما، مانند موهای شرمگاهی و یا ناف قرار دهد، به طوری که به راحتی قابل مشاهده نباشند. . بسیاری از بیماران در اثر لیپوماتیک هیچ اثری از زخم مشاهده نمی کنند.

لیپوماتیک تکنیک حداقل تهاجمی برای حذف چربی (نه پوست) است. بهتر است این عمل در بیماران با پوست خوب، یعنی بدون پوست اضافی و بدون شلي پوست ، انجام شود.

جراحی لیپوماتیک به خودی خود دردناك نیست. بیمارانی که بیهوشی عمومی دریافت می کنند در حین جراحی بیدار نمی شوند و هیچ چیز را احساس نمی کنند. بیمارانی که بی حسی موضعی دریافت می کنند، ممکن است در طی مراحل (بدون درد) احساس فشار کنند.

از آنجا که لیپوماتیک یک عمل جراحی زیبایی است، بیمه پزشکی آن را پوشش نمي دهد.

در حالت ایده آل، بیمار باید بعد از لیپوماتیک معادل وزن چربی حذف شده کاهش وزن داشته باشد.

در صورتی که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید، مصرف کنید امکان بازگشت چربی ها وجود دارد.

به طور متوسط 3 تا 7 ساعت عمل جراحی طول می کشد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد

اکثر بیماران حدود 90% از انها نتایج نهایی عمل لیپوماتیک روی خود را 3 ماه بعد عمل مشاهده خواهند کرد.( چند هفته بعد عمل هم تورم طبیعی بعد از عمل وجود خواهد داشت

در هر عمل میتوان 5 تا 6 لیتر چربی از بدن خارج کرد. برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند حجم چربی در ناحیه شکم و پهلوهای آنها بسیار زیاد است بهتر است در چند نوبت و به فاصله یک تا 6 هفته این عمل انجام شود ( و در واقع نمیتوان تمام چربی ها را در یک جلسه از بدن خارج کرد)

در واقع عمل لیپوماتیک بافت های چربی اضافی که با کمک رژیم غذایی و ورزش حذف نشوند و اب کردن انها دشوار باشد بیرون کشیده باشند.

در عمل لیپوماتیک تنها میتوان چربی های زیر پوست را بیرون کشید با این حال هنوز چربی های احشایی سر جای خود باقی میماند. چربی های احشایی همانند بافت های چربی است ک در اندامهای داخلی بدن را پوشانده است وجود مقدار کمی از این چربی بسیار مفید است و از اندام ها مراقبت میکند. اما در افرادی ک دچار اضافی وزن هستند چربی احشایی بیش از اندازه موجب ایجاد بیماری و مشکلات میشود. عمل لیپوماتیک با بیرون کشیدن چربی زیر پوست حس لاغری را به این افراد میدهد اما باید دقت شود که برای کم کردن میزان چربی احشایی و حفظ سلامتی و رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش بسیار برای بیمار ضروری است.

لیپوساکشن محدودیت سنی خاصی ندارد اما معمولا برای افراد بالاتر از ۱۷ سال و کمتر از ۷۰ سال انجام می شود.