واقعیت این است که نتیجه‌گرفتن از عمل بینی گوشتی خیلی سخت‌تر از بینی استخوانی است. به هر حال هیچ‌وقت یک بینی گوشتی مانند یک بینی استخوانی نتیجه نمی‌دهد، ولی اگر بینی گوشتی خوب عمل شود، چهره فرد عمل‌شده را بهتر می‌کند و اصطلاحاً می‌توان گفت که به عمل کردن آن می‌ارزد.

طراحی کامپیوتری به‌منظور نمایش به بیمار است و تضمینی وجود ندارد که نتیجه عمل بینی الزاماً به همان شکل موجود در تصویر حاصل شود.

بعد از هر دو عمل ورم وجود دارد، اما بسته به توان و تجربه‌ای که جراح بینی دارد، میزان تورم در جراحی بینی گوشتی بیشتر از جراحی بینی استخوانی است. هرچند تورم در هر دو حالت به‌مرور زمان برطرف می‌شود.

توصیه می‌شود تا یک هفته روی بینی قرار گیرد. اما بهتر است بعد از گذشت یک هفته و زیر نظر پزشک، از روی بینی برداشته شود.

بله، بعد از برداشتن اسپلینت از بینی خود، بهتر است جراح بینی اولین بار چسب را به بینی بزند و نحوه صحیح استفاده از آن را به بیمار آموزش دهد.

تا 48 ساعت،برداشتن آن باید زیر نظر جراح بینی یا فوق ‌تخصص جراحی پلاستیک باشد.

بهترین کاندیداهای عمل جراحی افرادی هستند که نقایص مشخص داشته و قبل از انجام جراحی با جراح همکاری کافی داشته و نسبت به عمل جراحی و نتایج آن توجیه باشند.

تامپون بینی یک تکه گاز (مش) آغشته به پماد آنتی‌بیوتیک است که در پایان عمل در داخل بینی گذاشته می‌شود. اما امروزه ثابت شده ارزش چندانی در جلوگیری از خونریزی بعد از عمل ندارد و مانع تنفس فرد از بینی و موجب تنفس دهانی و در نتیجه خشکی دهان می‌شود. بهتر است از پماد تتراسیکیلین یا آزیترومایسین در داخل بینی (بدون مش) استفاده شود

مراقبت های رینوپلاستی به دو صورت است: بلافاصله پس از عمل تا ۴۸ ساعت پس از آن بسته به نظر پزشک مش ها یا تامپون های داخل بینی کشیده خواهد شد و یا اینکه گچ بینی و بخیه های بینی یک هفته پس از عمل برداشته خواهد شد.

غیر قرینگی سوراخ ها در کل دنیا با جراحی زیبایی بینی به طور صد در صد اصلاح نمی شود و در عمل بینی می توان تا حدودی سوراخ ها را اصلاح کرد.

حین عمل بینی تا جای ممکن سعی بر اصلاح انحراف و پولیپ می شود.

بهتر است تا دوماه پس از جراحی زیبایی بینی از چسب استفاده کرد.

۱ الی ۳ روز پس از جراحی تامپون ها کشیده می شوند و ۱ هفته پس از جراحی بنی همراه با کشیدن بخیه ها گچ نیز برداشته می شود.

افرادی که ارتدونسی دندان دارند می توانند جراحی بینی انجام دهند اما اگر جراحی فک داشته باشند بهتر است به مدت شش ماه پس از آن رینوپلاستی انجام دهد.

بهتر است حداقل تا یک ماه بعد از رینوپلاستی از عینک های طبی و همچنین عینک آفتابی استفاده نکنید.

معمولا دوره نقاهت در این جراحی ۱ هفته می باشد که با برداشتن گچ و بخیه ها پس از ۱ هفته دوره نقاهت سپری می شود، اما ورم بینی تا چند ماه باقی می ماند.

مسلما، بینی های با پوست ضخیم یا اصطلاحا گوشتی تا یک سال بعد از این عمل زیبایی ورم خواهند داشت.

لزومی برای این کار بعد از عمل نیست، اما تا چهار هفته بیمار باید طاق باز بخوابد و تا یک هفته برای کاهش تورم مقداری سر و گردن در حالت خوابیده بالاتر باشد.

بعد از ۳ تا ۴ هفته می توان ورزش هایی که ضربه به بینی وارد نکنند را انجام داد.

کمپرس سرد متناوب تا ۴۸ ساعت بعد از عمل ، بالاتر نگه داشتن سر و گردن در حالت خوابیده تا یک هفته.

ممکن است در افرادی که نیاز به برش پره بینی دارند، اثری جزیی از محل عمل در چین پره های بینی دیده شود.

امروزه اکثر جراحان دنیا از روش باز برای عمل بینی استفاده می کنند گرچه روش بسته هنوز هم طرفداران خاص خود رو دارد.

چهار هفته بعد از رینوپلاستی می توان از عینک استفاده کرد.

سر و گردن و بدن رو بدون خیس شدن بینی می توان ۷۲ ساعت بعد از عمل شست. اما استحمام همراه با خیس شدن بینی یک هفته بعد از عمل قبل از مراجعه به پزشک برای خارج کردن گچ و بخیه ها.

جهت جلوگیری از خونریزی بعد از عمل تامپون گذاشته می شود.

باید رشد استخوانی تکمیل شده باشد. که در دختران ۱۵ تا ۱۷ سالگی و در پسرها ۱۸ سالگی می باشد.

امارها حکایت از احتمال تا ۲۵ درصد برای نیاز به روتوش دارند.

بینی های گوشتی را نباید کوچک کرد بلکه باید به آنها فرم داد و ایرادات آنها را برطرف کرد. اگر با این شیوه بینی گوشتی عمل شود ، برگشتی نخواهد داشت.