افرادی که پس از زایمان و یا کاهش وزن زیاد از افتادگی و شلی پوست شکم رنج می برند برای جراحی زیبایی شکم مناسب هستند.

کسانی که از شلی و افتادگی شکم رنج می برند می توانند قبل از بارداری عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند اما باید توجه داشت که درجاتی از شلی ممکن است بعد از زایمان برگشت کنند.

چنانچه بیمار خواستار اصلاح افتادگی پهلوها نیز باشد جراح زیبایی باید برش را از دو طرف برای برداشتن اضافی پهلو گسترش دهد در غیر این صورت برش محدود به ناحیه زیر شکم خواهد بود.

برخی از عوارض احتمالی جراحی شکم عبارتند از: هماتوم، عفونت، باز شدن قسمتی از زخم، اسکار یا جای زخم، لخته خون وریدی ساق پا، پزشک معالج برای درمان هرکدام از این عوارض راه حل درمانی مربوطه را بکار خواهد برد.

بهتر است تا ۸ هفته بعد از عمل گن استفاده شود.

 

بله ، جراحی زیبایی شکم منعی برای بارداری ندارد.

در ابدومینوپلاستی مینور ناف جابه جا نمی شود و فقط پوست اضافی زیر شکم برداشته می شود اما در عمل استاندارد ناف باید جابه جا شود.

تا ۷۲ ساعت پس از جراحی نباید حمام کرد، تا ۴ هفته پس از عمل به روی شکم و سینه نخوابید، مصرف داروهای تجویز شده سر ساعت معین، پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین و ورزش های سنگین تا ۶ هفته پس از عمل

در افرادی که وزن نسبتا متناسبی دارند و بیماری زمینه ای و سن بالا ندارند با تشخیص پزشک امکان جراحی همزمان سینه و شکم وجود دارد.

پس از زایمان به دلیل کشیده شدن پوست ممکن است مقداری افتادگی پوست ایجاد شود، بستگی به بدن افراد دارد.

بله، در صورت استفاده از داروی ضد انعقاد قبل از عمل و جوراب فشارنده متناوب حین جراحی سینه و شکم می توان ریسک این عارضه را کاهش داد.

استحمام و تعویض پانسمان ۷۲ ساعت پس از عمل، مصرف داروهای تجویز شده طبق دستور پزشک معالج، عدم انجام ورزش و فعالیت های سنگین تا ۱ماه پس از عمل، داشتن رژیم غدایی مناسب، راه رفتن به صورت خمیده تا ۲ هفته پس از عمل

هزینه این عمل در تعهدات شرکتهای بیمه نمیباشد و شامل هزینه های بیمارستان و حق العمل پزشک جراحتان میباشد